Report: Vyhodnocení stockoutu¶
Manažerský popis¶
Report Vyhodnocení stockoutu identifikuje a následně analyzuje období, kdy na skladě nebyla disponibilní zásoba. Slouží k výpočtu ušlých prodejů při nedostatečné zásobě konkrétních položek. Díky tomu lze: Vyhodnotit o jaké tržby a zisk přichází firma tím, že dochází k výpadkům zásob a spočítat úroveň zákaznických služeb, narovnat historické prodeje a poskytnout tím vhodný vstup pro předpověď prodejů.
Funkční popis¶
Report dokáže předpovědět, jaké množství produktu by se prodalo za zvolené časové období (včetně sezónního zboží a zboží v promoakci). Dále dokáže určit pomocí průměrných nákupních a prodejních cen v daném období, jaká byla ušlá tržba a zisk.
Je možné jej nastavit takovým způsobem, aby určitou procentuální část takto ušlých prodejů započítával do dat, z nichž se počítá předpověď poptávky. Analýza stockoutů zároveň zabraňuje, aby se ponížila předpověď prodejů zboží kvůli propadům prodeje v době výpadku.
Za výpadek zásob se nepovažuje pouze nulový stav zásob, ale také nižší hladina zásob než průměrný denní prodej.
Závislost na zvolené cestě (stromové hierarchii)¶
Zobrazené položky reportu odpovídají (jsou závislé) zvolené stromové struktuře vlevo, nebo nahoru v cestě.
Nastavení reportu¶
V nastavení reportu je možno si vybrat různá období pro vyhodnocení, a poté navolit celou řadu doplňujících filtrů:
- ABC
- Segment produktů, které mají být v reportu.
- Dodavatel
- Produkty od kterých dodavatelů se mají zobrazovat.
- Pouze redistribuce
- Pokud je zaškrtnuto, zobrazí se jen produkty zavážené z jiných skladů, nezobrazí se produkty zavážené přímo od dodavatele.
- Datum od / do
- V tabulce se zobrazí pouze celá výpadková období, která spadají do zadaného časového rozsahu.
- Do grafu a souhrnu spadají všechny výpadky ze zadaného časového rozsahu.
- První prodej před
- Nezobrazí se produkty, které se začaly prodávat až po tomto datu.
- Poslední prodej po
- Nezobrazí se produkty, které se přestaly prodávat před tímto datem.
- Nepoužít datum prodeje
- Pokud je zatrženo, ignorují se výše uvedené hodnoty “První prodej před” a “Poslední prodej po” a ve výsledku se zobrazí produkty bez ohledu na jejich prodeje.
- Částečné stockouty počítat poměrně
- Pokud je zatrženo, stockouty, které přesahují vybrané období (ale zasahují do něj) budou v ušlých tržbách počítány poměrně.
- Včetně výprodejových produktů
- Včetně promo produktů
- Včetně neobjednávaných produktů
- Včetně neforecastovaných produktů
- Včetně zakázkových produktů
- Včetně novinek
Uživateli se zobrazí souhrn za vybrané období.
Dále grafy vývoje ušlých tržeb v Kč a vývoj service-level v %%.
Tabulka s vyhodnocením stockoutu obsahuje sloupce:
- Kód
- Produkt
- Sklad
- Typ produktu
- Výprodej / Novinka / Normální
- Datum od
- Datum počátku stockoutu.
- Datum do
- Datum konce stockoutu.
- Počet dní
- Počet dní ve stockoutu.
- Prodejní cena [Kč]
- Skladová cena [Kč]
- Ušlé množství [mj]
- Množství produktů, které by byly za období prodané, kdyby nedošlo ke stockoutu.
- Ušlé tržby [Kč]
- Ušlé tržby v době stockoutu.
- Ušlý zisk [Kč]
- Ušlý zisk v době stockoutu.
- Ušlá redistribuce [mj]
- Ušlá redistribuce v době stockoutu.
- ABC
- Zařazení produktu v rámci ABC segmentace.
- Promoakce
- Ano / Ne - byl produkt v promoakci.
- Doporučená zásoba [mj]
- Doporučená zásoba (basestock) pro aktuální měsíc.
- ID promoakcí
- Zkratky promoakcí