Modul: Reporting¶
Manažerský popis¶
Do této sekce jsou zařazeny všechny ostatní reporty, které slouží jako podpora pro rychlou analýzu a rozhodování. Jedná se o předem připravené reporty, které hodnotí z různých pohledů jednotlivé položky nebo celé kategorie.
Funkční popis¶
Trend¶
Analýza trendu slouží ke sledování aktuálního vývoje prodeje konkrétních položek. Analýza je počítána jako srovnání aktuálního prodeje položky s předchozím obdobím (12 měsíců ve výchozím nastavení). Smyslem je identifikovat položky, jejichž prodej se výrazně mění, nebo sledovat vývoj prodeje důležitých položek v čase.
STOCK analyzuje prodej za posledních dvanáct měsíců a srovná průměrný měsíční prodej za vybrané období s aktuálním prodejem položky či produktu.
Analýza dělí položky do 5 kategorií dle procentní změny prodeje, podle kterých lze analýzu filtrovat:
Tabulka analýzy trendu obsahuje informace o kategorizaci položky a vybraných ekonomických údajích, které slouží pro lepší rozhodování, jak s položkami naložit. Dále obsahuje informace o tom, zda je její logistika řízena systémem STOCK, zda se jedná o produkt, jehož prodej je sporadický, informace o hodnotě zásoby, prodeji, zisku a konkrétní procentuální hodnotě trendu položky.
Trendy lze sledovat na úrovni celé organizace, konkrétního skladu či pobočky.
Analýza plnění OP¶
Tento report je ideální pro operativní řízení zásob resp. plnění objednávek zákazníků.
V reportu si lze snadno vyfiltrovat, které položky jsou nedostupné, zdali je už tento výpadek řešen objednávkami na cestě anebo v horším případě vůbec, či jak jsou na tom všechny objednávky anebo přijaté za posledních x dnů.
Souhrnné informace - na první pohled je vidět, kolik je hodnota všech objednávek přijatých od zákazníků, v našem případě je to 10 240 727 Kč, kolik objednávek jsem schopen vykrýt ze skladové zásoby, tj. 5 404 924 Kč a kolik je hodnota objednávek, které nebudu schopen vykrýt ani z disponibilní zásoby ani z objednávek na cestě, tj. 4 835 803 Kč.
Detailní výpis položek - detailní výpis, který už následně lze filtrovat podle důležitých kritérií jako jsou: počet řádků objednávek, množství v hodnotě, které zákazník poptává, hodnota disponibilních zásob apod.