Modul: Dashboard¶
Manažerský popis¶
Úvodní Dashboard slouží k přehledu o nastavení nejdůležitějšího řídícího parametru ve STOCK, kterým je Úroveň zákaznických služeb (Service Level). Na každé úrovni, tj. je jedno, zdali je vybrána celá firma anebo konkrétní prodejní kategorie, jsou vidět aktuální cíle dostupnosti položek pro jednotlivé kategorie dle ABC analýzy.
Ukazatel úrovně zákaznických služeb (ÚZS) je měřítkem výkonnosti logistiky znázorňující úroveň zákaznických služeb. ÚZS představuje míru uspokojení poptávky po konkrétních výrobcích. Je udáván v procentním vyjádření s maximální hodnotou 100 %, která vyjadřuje absolutní uspokojení poptávky po dané položce.
Úroveň zákaznických služeb a manažerská rozhodnutí¶
Ukazatel ÚZS v systému STOCK je koncovým ukazatelem výkonnosti dodavatelského řetězce. Jeho nastavení je definováno vstupním manažerským rozhodnutím o jeho požadované výši pro jednotlivé segmenty ABC analýzy či konkrétní produkty.
Je nutno mít na paměti, že rozhodnutí o změně nastavení ÚZS bude mít vliv na všechny navazující faktory, které ovlivňují dostupnost (výše zásob, výroba, doprava, náklady na pracovní sílu atp.). Nastavení vysoké úrovně ÚZS může vyústit v růst nákladů na udržení takového množství zásob, které bude schopné zajistit nastavený ÚZS.
Funkční popis¶
Nejdůležitější částí Dashboardu je informace o nastavených cílech v plnění ukazatele Úrovně zákaznických služeb (vizte obrázek níže). Na první pohled je tak vidět, že pro kritickou skupinu A podle ABC analýzy je nastavena dostupnost 99,5 %. Takto vysoká dostupnost v praxi znamená prakticky 100% plnění tohoto ukazatele. Odběratel tak dostává špičkovou službu v podobě toho, že kdykoliv si objedná sortiment z kategorie A, tak může očekávat prakticky 100% plnění dodávek. Na silně saturovaných trzích s velkou konkurencí toto může znamenat velkou konkurenční výhodu. Tyto rychlé informace jsou dále obohaceny o aktuální hodnotu disponibilních zásob v jednotlivých kategoriích a hodnotu signálních zásob, kterou lze považovat za jakési teoretické optimum.
Úroveň zákaznických služeb ve STOCK
Základem pro výpočet reálné úrovně ÚZS je modul Analýza výpadků.
ÚZS je modul navazující na ABC analýzu. Pro každý segment ABC analýzy je možno nastavit rozdílnou úroveň ÚZS. ÚZS lze nastavovat v libovolných úrovních (sklad, pobočka, kategorie produktu atp.). Pokud je však změněn ÚZS na nižší úrovni struktury, nepromítá se tato změna do vyšší úrovně a zůstane zachována pouze ve vybrané podkategorii.
Dnešní objednávání¶
Tento report slouží k rychlému přehledu o tom, u koho se má dnes objednat. Proklik vede rovnou do sekce Objednávek s přednastaveným filtrem na zvoleného dodatele a jeho periodu objednávání. Informace vpravo pak uvádějí počet položek, které jsou dnes urgentní k objednání.
Nastavení a přehled v Nastaveních systému¶
Pro smazání některého nastavení či výjimky a pro celkový přehled výjimek slouží Nastavení zákaznických služeb.
Tlačítkem Smazat se daná výjimka smaže, tlačítkem Přejít se automaticky přejde na danou úroveň hierarchie na obrazovce Dashboard, kde lze nastavení změnit.