Modul: Automatické párování na nadzásobu na jiném skladě¶
Manažerský popis¶
Tento modul bude zrušený jako samostatný modul a bude součástí rozšíření modulu identifikace nadzásob. Aktuální popis rozšíření modulu nadzásob není relevantní a smaže se.
Modul identifikace nadzásob určuje pro každý PLID (kombinace položka a sklad/prodejna), jak velká je z hlediska zvolených parametrů jeho nadzásoba. Po určení této nadzásoby je vhodné provést další operaci, která určí, jak s touto nadzásobou dále pracovat. Může nastat situace, kdy na jednom skladu/prodejně máme určitého produktu nedostatek, který můžeme efektivně pokrýt nadzásobou na jiném skladu, bez nutnosti další objednávky na dodavatele pro sklad, který má nedostatek nebo nutnosti slevy na skladu, který má naopak přebytek.
Například:
- Existuje hodně skladů, které mají nadzásobu a současně hodně skladů, které potřebují objednávat.
- Jsou vytvořeny páry prodejen, které mají tu vlastnost, že jedna má daného zboží nedostatek a druhá naopak nadzásobu.
- V případě, kde je mezi centrálou a pobočkami každý den pravidelně zajištěna přeprava, není nutné tvořit shluky položek, které se mají převážet.
- V případě, kdy není zajištěna přeprava každý den, je neekonomické převážet jen malé množství produktů. Pro případnou redistribuci nadzásoby jsou navrženy ty sklady, u kterých jsou identifikovány větší shluky položek pro převoz.
Další otázkou je doprava, tu může mít firma vlastní nebo může využívat externí dopravce. Pokud má firma vlastní dopravu je nutné do rozhodování o redistribuci zapojit také rozvozové trasy. Závozové trasy nemusí firma řešit v případě využití externího dopravce (např. služba PPL aj.). Pro určení nákladovosti a efektivnosti těchto tras, může být použita matice, která říká – z A do B je přeprava OK (levná), z B do A není OK (drahá). Matice může také obsahovat přímo náklady na přepravu. Pokud je doprava levná, není obvykle třeba používat kombinaci této matice a shluků položek.
Pro toto rozšíření je třeba stanovit manažerské pravidlo, které říká, kolik kombinací položek a prodejen se vyplatí redistribuovat. Např.: Pokud dokáži vytvořit kombinaci 40 produktů a skladů provedu převoz této nadzásoby.
Toto rozšíření je třeba implementovat individuálně na míru. Pracnost se odvíjí od toho, jak jsou složité podmínky a parametry.