Modul: Řízení úrovně zákaznických služeb

Manažerský popis

Ukazatel úrovně zákaznických služeb (ÚZS) je měřítkem výkonnosti logistiky znázorňující úroveň zákaznických služeb. ÚZS představuje míru uspokojení poptávky po konkrétních výrobcích. Je udáván v procentuálním vyjádření s maximální hodnotou 100 %, která vyjadřuje absolutní uspokojení poptávky po dané položce.

Základem pro výpočet reálné úrovně ÚZS je modul Analýza výpadků.

ÚZS je modul navazující na ABC analýzu. Pro každý segment ABC analýzy lze nastavit rozdílnou úroveň ÚZS. ÚZS lze nastavovat v libovolných úrovních (sklad, pobočka, kategorie produktu atp.). Pokud je však změněna ÚZS na nižší úrovni struktury, nepromítá se tato změna do vyšší úrovně a zůstane zachována pouze ve vybrané podkategorii.

ÚZS a manažerská rozhodnutí

Ukazatel ÚZS v systému STOCK je koncovým ukazatelem výkonnosti dodavatelského řetězce. Jeho nastavení je definováno vstupním manažerským rozhodnutím o jeho požadované výši pro jednotlivé segmenty ABC analýzy či konkrétní produkty.

Je nutné mít na paměti, že rozhodnutí o změně nastavení ÚZS má vliv na všechny navazující faktory, které ovlivňují dostupnost (výše zásob, výroba, doprava, náklady na pracovní sílu atp.). Nastavením příliš vysoké úrovně ÚZS může dojít k růstu nákladů na udržení takového množství zásob, které umožní dosáhnout nastaveného ÚZS.

Funkční popis

Nastavení úrovně zákaznických služeb

Nastavení pomocí Dashboard

Úroveň zákaznických služeb lze nastavit přímo v modulu Dashboard. Jelikož jde o jedno z nejkritičtějších nastavení ve STOCK, uživatel jej má na očích hned po přihlášení do systému. Pro jednotlivé kategorie lze nastavit danou úroveň ÚZS.

Následující snímek obrazovky ukazuje, jak vypadá nastavení pro celou firmu „Efektivní“. Celé nastavení je podbarveno červeně, protože úroveň služeb je pro danou úroveň hierarchie nastavena a nepřebírá se z nadřazeného nastavení.

image0

Další snímek obrazovky ukazuje nastavení ÚZS pro nižší úroveň stromu. Nastavení je podbarveno světle, protože na dané úrovni není hodnota nastavena přímo, ale pouze se přebírá z nadřazené úrovně:

image1

Nastavení a přehled v Nastaveních systému

Pokud je třeba některé z nastavení a výjimek smazat nebo zobrazit celkový přehled výjimek, lze k tomu použít Nastavení zákaznických služeb.

image2

Tlačítkem Smazat se daná výjimka smaže, tlačítkem Přejít se přejde automaticky na danou úroveň hierarchie v obrazovce Dashboard, kde lze dané nastavení změnit.

Sledování úrovně zákaznických služeb

Pro sledování ÚZS je nejvhodnější report Vyhodnocení výpadků zásob.

Rozšíření

Komfortní nastavení Úrovně zákaznických služeb

Při aktivní práci s ÚZS a množstvím nastavení pro různé sklady a kategorie může být základní nastavení ÚZS nedostačující.

Proto bylo vyvinuto toto rozšíření. Díky němu je možné pro úroveň sklad a jedné pevně zadané úrovně produktové hierarchie nastavit ÚZS pro všechny ABC segmenty. Toto nastavení lze následně smazat nebo editovat.

image3

Zároveň se ve standardním nastavení ÚZS na dashboardu zobrazí upozornění, že na daném místě už není možné nastavení upravovat a je nutno použít toto rozšíření:

image4