Modul: Post promoční efekt¶
Manažerský popis¶
Post promočním efektem je myšlen úbytek prodejů po skončení akce kvůli nasycenosti trhu. Trh se nasytil během promoakce, kdy byly pro koupi lepší podmínky. Velikost post promočního efektu ovlivňuje závislost sortimentu na změnu ceny. Čím více zákazníci reagují na změnu ceny, tím více po promoakci klesnou prodeje. Další vliv na post promoční efekt má expirace sortimentu (trvání promoakce). Čím delší je trvanlivost, tím více se může zákazník předzásobit a tím delší bude pokles prodejů po promoakci.
Hlavním důvodem, proč vyhodnocovat post promoční efekt, je určení reálného účinku promoakce a očištění baseline prodejů o negativní vliv tak, aby do předpovědi vstupovaly očištěná data.

Funkční popis¶
V rámci vyhodnocování post promočního efektu nás zajímá:
- délka poklesu
- objem poklesu
Výpočet délky post promočního efektu může být vypnutý. V takovém případě se zvolí výchozí délka, která se nastavuje v rámci implementační fáze projektu.
V případě, že se délka post promočního efektu počítá, vyhodnocuje se objem prodejů v rámci dne s běžným nepromočním prodejem. Pokud je prodej menší než běžný prodej, bere se oblast ještě za oblast patřící do post promočního období. V případě, že v sledovaném období začne probíhat jiná akce, post promoční efekt v tomto období neplatí.
Velikost post promočního efektu se vypočte jako pokles prodejů v období trvání post promočního efektu. Jedná se o záporné číslo a jeho hodnota nemůže být v absolutních číslech větší než je hodnota nárůstu v promoakci.